Sunday 12 October 2014

Protein dan ESP

Assalamualaikum ~

Lagi perkongsian ilmu yang bermanfaat, ilmu Allah itu luas. Jangan berhenti mencari dan jangan kedekut berkongsi.

Semoga kita sama-sama berkongsi manfaat.

Korang nak tahu tak? Protein membentuk hampir 1/6 dari kandungan badan kita. Pentingnya protein dalam pembinaan sel-sel dalam tubuh badan kita. Keperluan protein bagi manusia normal setiap hari ialah 20mg. Jumlah ini mencukupi untuk membina sel dan membantu menghasilkan tenaga setiap hari bagi individu yang pasif dan tidak membuat kerja kerja yang berat. Bagi ahli sukan dan pekerja buruh kasar, keperluan tersebut berganda kepada 50mg setiap hari.

Sape suka susu lembu? Wahh kalau fatin xmasuk tekak, tak tahu lah kot dulu kurang minum susu tepung. Cuma sekarang mmng agak bluekkkk sikit kalau tepung kambing/lembu. Okay, actually nak cakap sebenarnya segelas susu lembu terdapat 200mg protein. Tapi susu lembu yang dihasilkan selepas sebulan melahirkan anak mengandungi 2000mg protein. Banyak kan? Sape mampu minum? hehe :)

Dan fatin nak berkongsi salah satu sumber protein yang fatin ambik sekarang. Dalam 29 juta rakyat Malaysia ada lagi ke yang tak tahu apa itu ESP? haaa nama panjang dia Energizing Soy Protein. Satu tepung rumusan NON-GMO soya dari Shaklee.

Sebab fatin ambik ESP SHAKLEE of course lah untuk kulit. Sebab fatin study ingredient dia dulu sebelum beli, dan xde pon bahan bahan yang memudharatkan badan. Memcari makanan tambahan itu bagus, tapi kena lah pandai memilih dan tahu cara pemakanan dia. Supaya kita tak taksub untuk kesan yang cepat maka kita ambik secara overdose. NO ! NO ! NO ! Sangatlah tak bagus untuk ginjal especially.



Kebanyakan soya adalah GM (genetically modified)-struktur gen berubah untuk tujuan pertanian (supaya lebih besar dsg) dan mengandungi racun serangga yang tertinggi. Dan soya inilah yang sebenarnya tidak bagus untuk tubuh badan kita, sbb ia dah bercampur dengan racun serangga dan sebagai nya untuk tujuan komersial biasanya.

Dan, Soya shaklee ada SOYA NON-GMO. Soya asli yang belum diubah strukturnya. Tidak menggunakan sebarang racun dalam proses penanamannya. Apatah lagi menggunakan enzim untuk mempercepatkan proses pembesaran seperti mana buah buah yang selalu kita dapat dari negara jiran.

Dan bulan ini anda sangat bertuah sebab SHAKLEE tawarkan offer untuk setiap pembelian 6 canister ESP akan dapat FREE 1 canister lagi. Wow, harga 1 canister adalah rm149. Maksudnya anda dah jimat RM149.


Masih mampu nak tolak OFFER meriah dari SHAKLEE?


Dan, fatin juga buat offer bagi pembelian 1 canister dari fatin harganya ialah RM125 ( include postage + free gift ).


Bulan ni shaklee bagi harga offer tapi untuk EXCLUSIVE CUSTOMER akan dapat FREE POSTAGE BERHARGA RM10 dan FREE SHAKER SHAKLEE (LIMTED) :)




so, apa tunggu lagi? TAWARAN YANG TAK MAMPU DITOLAK :)

No comments:

Post a Comment